Stan Kubik Stan Kubik
359
BLOG

„Aha”.. 10 04 2010

Stan Kubik Stan Kubik Rozmaitości Obserwuj notkę 0

 

Jakis znajomy Francuz mnie zagadal wtedy na porannej kawie w malej kawiarence naprzeciwko Parku Brassensa. Bylo przed poludniem, cieplo, ale slonce schowane pod kolderka chmur, dawalo jakieś metne sygnaly, ze dzien będzie smutny.

Franek saczacy jakieś winko cos mowil o katastrofie..

Wydobylem laptopa i dowiedzialem się..

Do tej chwili byłem jakos neutralny, zajmowala mnie architektura katedr gotyckich, polityka, jeśli juz, to nie dzisiejsza, ale dawna, bardzo dawna.

Tego poludnia i popoludnia jednak musialem zweryfikowac neutralnosc.

Ba! Zostalem do tego nawet zmuszony, bo gdy oznajmilem, ze mi przykro i ze jestem wstrzasniety, to zaraz ktos mi zadal pytanie: TY?, a jakie masz do tego prawo, „francuziku”?

Aha..

Fakt, byłem daleko i w czasie i przestrzeni, nie tylko od miejsca katastrofy..

Mialem stary, dosyć glupi nick „RobertzJamajki” na salonie, na ktorym bywalem sporadycznie. Zajrzalem i tam, tego dnia i to było drugie

aha..

Potem jakos mieszajac teksty historyczne z terazniejszoscia zaczalem neurtalizowac moja neutralnosc, wybralem sluszna według mnie strone, opozycyjna, kontestujaca stan umyslow w kraju.

Nie, nie dlatego, ze byłem wstrzasniety tymi tlumami lemingow i ich guru o wilczym wejrzeniu, ale dlatego ze zobaczylem owo historyczne kolo, bezwzglednie powracajace na swoje miejsce.

Zobaczylem teksty swietne, pisane spontanicznie, w których znajdowalem powoli siebie. Znalazlem tez teksty, których niegdys bym może i nie odrzucil, lecz teraz powodowaly odruch wymiotny.

Tak powstal we mnie wirtualny obraz Polski, w której dawno nie byłem.

 

Dla jednych Rubikon,

Idy Marcowe.

Dla nas Smolensk..

 

Tekst napisany celowo, bez polskich znakow.

Stan Kubik
O mnie Stan Kubik

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości